Tarihçe
Okulumuz, Cibali Ortaokulu olarak,1936-1937 öğretim
yılı başından itibaren Fatih, Horhor Caddesi Bostan sokak No:9´da Hatice
Özkaptan a ait Kaptanpaşa Köşkü adı verilen binada öğretime açılmıştır.
Okulumuzun adı Cebe Ali´den gelmektedir.
Mısır
Memlüklülerinin meşhûr sultanı Kalavun'un hocası idi. İstanbul'un fethinde
bulunmak için Anadolu'ya geldi. Bursa'da büyük velî Zeynüddîn Hafî hazretlerine
talebe oldu. Gösterişe ve dünyâ malına zerre kadar değer vermezdi. Üzerine at
çulundan bir cebe giydiği için ismi Cebe Ali kalmıştır. İstanbul'un fethinde
orduda ekmekçi başılık görevini yaptı. Çalıştırdığı fırından, hergün binlerce
kişiye pembe gül renginde ekmek yetiştirirdi. İstanbul'un fethine beraber
geldiği üç yüz kadar Zeynüddîn Hafî müridiyle birlikte Cibali'den şehre
girdikten sonra şehid düştüler. Fatih Sultan Mehmet Han, bu kahramanın şehit olduğu
semte CEBE ALİ adını vermiştir. Zamanla bu isim halk arasında CİBALİ şekline
dönüşmüştür.
Kaptanpaşa Köşkünün, çatı katında çıkan
yangın tarihi 22 Şubat 1945´e kadar eğitim bu binada sürmüştür. Yangından sonra
Horhor cadddesi Baba Hasan Alemi mahallesi No:164 adresinden İlkokula intikal
eden binada 01.06.1945´de yeniden öğretime başlamıştır. Bu binada da, istimlak
edildiğinden, 01.06.1953´te Atatürk Bulvarı üzerindeki Atatürk İlköğretim
okuluna yerleştirilmiştir.
1967-1968 Öğretim yılı başında, hemen
bitişikte bulunan, Vefa Himmet sokaktaki sahaya, yeni okul binasının temeli
atıldı. Akabinde Lise oldu, 1968–1969 Öğretim Yılında, bina yetersiz kaldığı
için bitişikteki İ.M.Ç. Manifaturacılar Çarşısında, 6 adet dükkân yeri
kiralanarak eğitim - öğretim sürdürüldü.
1969–1970 öğretim yılında, inşaatı
bitirilen yeni binasına geçerek, eğitim hizmetlerine devam etti.
Cibali Kız
Lisesi; 1984-1985 öğretim yılından itibaren Bakanlık emri ile Orta-1 ve Lise-1
sınıflara, erkek öğrenci kaydı yaparak, karma Lise haline geldi ve adı CİBALİ
LİSESİ olarak değiştirildi. 1993-1994 öğretim yılı başından itibaren, İngilizce yabancı dil ağırlıklı
(süper) lise sınıfları da açılmıştır.
Okulumuz, en
son olarak 2012-2013 eğitim öğretim yılında Cibali Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak eğitim - öğretim hizmetine
kaliteli bir şekilde devam etmektedir.
Okulumuzun adı 2016-2017 öğretim yılında 15 Temmuz 2016 darbe girişiminde darbeciler tarafından şehit edilen Prof. Dr. İlhan VARANK'ın adı verilmiştir. Okul eğitim -öğretim faaliyetlerine Cibali Şehit İlhan Varank Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak devam etmektedir.
Projeler
Okulumuzun adı 2016-2017 öğretim yılında 15 Temmuz 2016 darbe girişiminde darbeciler tarafından şehit edilen Prof. Dr. İlhan VARANK'ın adı verilmiştir. Okul eğitim -öğretim faaliyetlerine Cibali Şehit İlhan Varank Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak devam etmektedir.
Prof. Dr. İlhan
VARANK
1971 yılında Trabzon'da doğdu. Necatibey Eğitim Fakültesinden mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı Bursunu kazanarak ABD Ohio State Üniversitesinde bilgisayarlı öğretim teknolojileri alanında master yapan Varank, daha sonra aynı alanda doktorasını tamamladı. Türkiye'ye döndükten sonra Afyon Kocatepe Üniversitesinde çalışmaya başlayan Prof. Dr. İlhan Varank, YTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölüm başkanlığı görevini yürütüyordu. 15 Temmuz 2016 tarihinde, darbecilere tepki için sokağa çıkan İlhan Varank, İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde darbe girişimini protesto ederken, darbeciler tarafından açılan ateşle hayatını kaybetti. Varank, evli ve iki çocuk babasıydı. Kabri, Şehzadebaşı Camii kabristanındadır.
Eğitim Bilgisi
Akademik Derece: Doktora
Ülke: ABD
Üniversite: Florida State University
Fakülte/Enstitü :Eğitim Fakültesi
Bölüm:Educational Psychology and Learning
Systems
Anabilimdalı:Instructional Systems
Bitiş Tarihi: 2003
Akademik Derece: Yüksek Lisans
Ülke: ABD
Üniversite: Ohio State University
Fakülte/Enstitü: Eğitim Fakültesi
Bölüm:Eğitim Teknolojileri
Bitiş Tarihi:1998
Akademik Derece:Lisans
Ülke:Türkiye
Üniversite:Uludağ Üniversitesi
Fakülte/Enstitü:Necati Bey Eğitim Fakültesi
Bölüm:Matematik Öğretmenliği
Bitiş Tarihi:1994
Projeler
1 - Temel Bilgi Teknolojisi Becerilerinin
Kazandırılmasına Yönelik Geliştirilen Otomatik Değerlendirme ve Geri Bildirim
Sistemi İle Verilecek Sosyal Paylaşım Temelli ve Bilgisayar Temelli Geri
Bildirimin Öğrenme Performansına ve Öz-Yeterlilik Algısına Etkisi
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: TÜBİTAK Başlangıç/Bitiş: (2012-2014) Proje Durumu: Tamamlandı
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: TÜBİTAK Başlangıç/Bitiş: (2012-2014) Proje Durumu: Tamamlandı
2 - Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Mobil
Tablet Araçlar Kullanılarak Klasik Düz Anlatım Yöntemi İle İşlenen Derslerin
Etkinliğinin Arttırılması
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2011-2013) Proje Durumu: Tamamlandı
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2011-2013) Proje Durumu: Tamamlandı
3 - İnteraktif ortamda Bilgisayar
Okuryazarlığının Yaygınlaştırılması
Projedeki Görevi: Araştırmacı Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2006-2008) Proje Durumu: Tamamlandı
Projedeki Görevi: Araştırmacı Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2006-2008) Proje Durumu: Tamamlandı
4 - Eğitim teknolojileri ve materyal
geliştirme yeterliklerinin belirlenmesi ve ilköğretim bölümü 4. sınıf
öğrencilerinin bu yeterliklere ne derece sahip olduğunun araştırılması
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2004-2006) Proje Durumu: Tamamlandı
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2004-2006) Proje Durumu: Tamamlandı
Yayınlar
Dergi Makalesi
SCI / SCI-Expanded / SSCI / AHCI Kapsamındaki Dergi
1. Varank, Y., Yeni, S.,
& Gecu, Z. (2014). Effectiveness of Tablet PCs in the Classroom: A Turkish
Case. REVISTA DE CERCETARE SI INTERVENTIE SOCIALA, 46, 22-36.
2. Varank, İ., Adıgüzel,
T., Erkoç, M. F., Büyükimdat, M. K., Aktaş, M., Cömert, Z., Yeni, S., &
Esgin, E. (2014). Effectiveness of an Online Automated Evaluation and Feedback
System in an Introductory Computer Literacy Course. Eurasia Journal of
Mathematics Science andTechnology Education, 10(5), 395-402.
3. Varank, I, (2011).
Factors affecting in-service teachers` application-based educational technology
and material development skills: A causal analysis of a Turkish case. The New
Educational Review, 24(2), 293-304.
Diğer Uluslararası Hakemli Dergi
4. Varank, İ., &
İlhan, S. (2013). The effects of teachers’ educational technology skills on
their classroom management skills.. Mevlana International Journal of Education,
3(4), 138-146.
5. Varank I., (2009).
Considering material development dimension of educational technologies:
Determining competencies and pre-service teachers skills in Turkey. Eurasia
Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 5(3), 119-125.
6. Varank I, (2007).
Effectiveness of quantitative skills, qualitative skills, and gender in
determining computer skills and attitudes: A causal analysis.. The Clearing House,
81(2), 71-80.
7. Varank I., (2006). A
comparison of a computer-based and a lecture-based computer literacy course: A
Turkish case. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education,
2(3), 112-123.
Diğer Ulusal Hakemli Dergi
8. Varank, İ., & Akgül,
A. (2013). Öğretmenlerin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal
tasarımı özyeterlik algılarının öğrencilerin seviye belirleme sınavı (SBS)
başarısı ile ilişkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2),
253-265.
9. Varank, İ. &
Ergün, S. S., (2009). Uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal
tasarımı becerileri ölçeği geliştirme. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim
Bilimleri Dergisi, 29, 173-185.
10. Varank, I.,
Kuzucuoğlu, G., (2007). İşbirlikli öğrenmede birlikte öğrenme tekniğinin
öğrencilerin matematik başarılarına ve işbirliği içinde çalışma becerilerine
etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 323-332.
11. Varank, I., &
Tozoglu, D., (2006). Why are teachers resistant to change? Key issues and
challenges in technology integration.. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal
Bilimler Dergisi, 8(1), 193-207.
12. Varank, I, (2005). A
research proposal to compare a computer-based and a lecture-based computer
literacy course. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4).
13. Varank, İ, (2005).
Effectiveness of computers in the classroom and teachers’ training needs for
successful integration of computers in education. Abant İzzet Baysal
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 79-71.
Konferans Sunumu
Uluslararası
1. Varank, İ., Büyükimdat,
M. K., & Erkoç, F. (2013, Haziran). Bilgisayar Tabanlı Bir Otomatik
Değerlendirme ve Geribildirim Sistemi Modeli: ODES Örneği. 7th International
Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
2. Varank, İ. (2013,
Haziran). Tablet PC in Education: A Literature Review. 7th International
Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
3. Varank, İ., Yeni, S.,
& Gecü, Z. (2013, Haziran). Öğrenme Yönetim Sistemi ve Tablet Bilgisayar
Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüş ve Önerileri. 7th International Computer
& Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
4. Varank, İ., Yeni, S.,
& Gecü, Z. (2013, Haziran). Üniversite Öğrencilerinin Derslerde Mobil
Teknoloji Kullanımı ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. 7th International
Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
5. Varank, I., (2011,
Eylül). New HPT Model: Helping to Improve Administration Capacity of
Governmental Organizations (GO). 9th ISPI EMEA (Europe, Middle East, Africa)
Conference.
6. Varank, I.,&
Ergun, S. S., (2008, Aralık). Eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme
yeterliliklerinin belirlenmesi. The 2008 IETC Annual Conference.
7. Tozoglu, D., &
Varank, I., (2004, Aralık). A model to design technology teacher training
program. The 2001 SITE Annual Conference.
8. Demirbilek, M.,
Tozoglu, D., & Varank, I., (2001, Aralık). Comparing different genres of
the internet in educ. The 2001 AECT Annual Conference.
9. Tozoglu, D., &
Varank, I., (2001, Aralık). Technology explosion and its impact on education.
The 2001 AECT Annual Conference.
10. Varank, I., (2001,
Aralık). The effects of computer training on Turkish teachers' attitudes toward
computers and the effects of computer supported-lessons on Turkish students'
reported motivation to lessons. The 2001 AECT Annual Conference.
11. Varank, I., &
Tozoglu, D., (2001, Aralık). Issues in integrating computers into classroom.
The 2001 AECT Annual Conference.
12. Varank, I., &
Tozoglu, D., (2001, Aralık). Justification of technology teacher training. The
2001 SITE Annual Conference.
13. Varank, I., &
Kaya, I., (2000, Aralık). The effect of anchored vs. direct instruction on
students' learning basic geographical concepts. The 2000 AECT Annual
Conference.
Diğer
14. Varank, I., &
Ergun, S. S., (2005, Aralık). A research proposal to investigate to what extend
in-service elementary teachers possessed educational technology and material
development competencies, to what extend they believe these competencies are
important and to what extend public schools have in. The 2005 IETC Annual
Conference.
15. Varank, I., &
Tozoglu, D., (2001, Aralık). Issues in integrating computers into classroom.
The 2001 AECT Annual Conference.
Kitap
1. İhan Varank (Editör),
. Etkili Öğretim Tasarımı (Çeviri). İstanbul: Bahçeşehir Ün. Yay..
Kaynak: http://www.yarbis.yildiz.edu.tr/ivarank/biblio/
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder