Günün Sözü

Gün var ay'ı besler. Ay var günü besler...

Ara

CİBALİ LİSESİ

Tarihçe

     Okulumuz, Cibali Ortaokulu olarak,1936-1937 öğretim yılı başından itibaren Fatih, Horhor Caddesi Bostan sokak No:9´da Hatice Özkaptan a ait Kaptanpaşa Köşkü adı verilen binada öğretime açılmıştır.
         Okulumuzun adı Cebe Ali´den gelmektedir. Mısır Memlüklülerinin meşhûr sultanı Kalavun'un hocası idi. İstanbul'un fethinde bulunmak için Anadolu'ya geldi. Bursa'da büyük velî Zeynüddîn Hafî hazretlerine talebe oldu. Gösterişe ve dünyâ malına zerre kadar değer vermezdi. Üzerine at çulundan bir cebe giydiği için ismi Cebe Ali kalmıştır. İstanbul'un fethinde orduda ekmekçi başılık görevini yaptı. Çalıştırdığı fırından, hergün binlerce kişiye pembe gül renginde ekmek yetiştirirdi. İstanbul'un fethine beraber geldiği üç yüz kadar Zeynüddîn Hafî müridiyle birlikte Cibali'den şehre girdikten sonra şehid düştüler. Fatih Sultan Mehmet Han, bu kahramanın şehit olduğu semte CEBE ALİ adını vermiştir. Zamanla bu isim halk arasında CİBALİ şekline dönüşmüştür.
         Kaptanpaşa Köşkünün, çatı katında çıkan yangın tarihi 22 Şubat 1945´e kadar eğitim bu binada sürmüştür. Yangından sonra Horhor cadddesi Baba Hasan Alemi mahallesi No:164 adresinden İlkokula intikal eden binada 01.06.1945´de yeniden öğretime başlamıştır. Bu binada da, istimlak edildiğinden, 01.06.1953´te Atatürk Bulvarı üzerindeki Atatürk İlköğretim okuluna yerleştirilmiştir.
         1967-1968 Öğretim yılı başında, hemen bitişikte bulunan, Vefa Himmet sokaktaki sahaya, yeni okul binasının temeli atıldı. Akabinde Lise oldu, 1968–1969 Öğretim Yılında, bina yetersiz kaldığı için bitişikteki İ.M.Ç. Manifaturacılar Çarşısında, 6 adet dükkân yeri kiralanarak eğitim - öğretim sürdürüldü.
         1969–1970 öğretim yılında, inşaatı bitirilen yeni binasına geçerek, eğitim hizmetlerine devam etti.
                Cibali Kız Lisesi; 1984-1985 öğretim yılından itibaren Bakanlık emri ile Orta-1 ve Lise-1 sınıflara, erkek öğrenci kaydı yaparak, karma Lise haline geldi ve adı CİBALİ LİSESİ olarak değiştirildi. 1993-1994 öğretim yılı başından itibaren, İngilizce yabancı dil ağırlıklı (süper) lise sınıfları da açılmıştır.


         Okulumuz, en son olarak 2012-2013 eğitim öğretim yılında Cibali Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak eğitim - öğretim hizmetine kaliteli bir şekilde devam etmektedir.

            Okulumuzun adı 2016-2017 öğretim yılında 15 Temmuz 2016 darbe girişiminde darbeciler tarafından şehit edilen Prof. Dr. İlhan VARANK'ın adı verilmiştir. Okul eğitim -öğretim faaliyetlerine Cibali Şehit İlhan Varank Erkek Anadolu İmam Hatip Lisesi olarak devam etmektedir.




Prof. Dr. İlhan VARANK

1971 yılında Trabzon'da doğdu. Necatibey Eğitim Fakültesinden mezun olduktan sonra Milli Eğitim Bakanlığı Bursunu kazanarak ABD Ohio State Üniversitesinde bilgisayarlı öğretim teknolojileri alanında master yapan Varank, daha sonra aynı alanda doktorasını tamamladı. Türkiye'ye döndükten sonra Afyon Kocatepe Üniversitesinde çalışmaya başlayan Prof. Dr. İlhan Varank, YTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölüm başkanlığı görevini yürütüyordu. 15 Temmuz 2016 tarihinde, darbecilere tepki için sokağa çıkan İlhan Varank, İstanbul Büyükşehir Belediyesi önünde darbe girişimini protesto ederken, darbeciler tarafından açılan ateşle hayatını kaybetti.  Varank, evli ve iki çocuk babasıydı. Kabri, Şehzadebaşı Camii kabristanındadır.

Eğitim Bilgisi
Akademik Derece: Doktora
Ülke: ABD
Üniversite: Florida State University
Fakülte/Enstitü :Eğitim Fakültesi
Bölüm:Educational Psychology and Learning Systems
Anabilimdalı:Instructional Systems
Bitiş Tarihi: 2003

Akademik Derece: Yüksek Lisans
Ülke: ABD
Üniversite: Ohio State University
Fakülte/Enstitü: Eğitim Fakültesi
Bölüm:Eğitim Teknolojileri
Bitiş Tarihi:1998

Akademik Derece:Lisans
Ülke:Türkiye
Üniversite:Uludağ Üniversitesi
Fakülte/Enstitü:Necati Bey Eğitim Fakültesi
Bölüm:Matematik Öğretmenliği
Bitiş Tarihi:1994

Projeler

1 - Temel Bilgi Teknolojisi Becerilerinin Kazandırılmasına Yönelik Geliştirilen Otomatik Değerlendirme ve Geri Bildirim Sistemi İle Verilecek Sosyal Paylaşım Temelli ve Bilgisayar Temelli Geri Bildirimin Öğrenme Performansına ve Öz-Yeterlilik Algısına Etkisi
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: TÜBİTAK Başlangıç/Bitiş: (2012-2014) Proje Durumu: Tamamlandı


2 - Öğrenme Yönetim Sistemleri ve Mobil Tablet Araçlar Kullanılarak Klasik Düz Anlatım Yöntemi İle İşlenen Derslerin Etkinliğinin Arttırılması
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2011-2013) Proje Durumu: Tamamlandı


3 - İnteraktif ortamda Bilgisayar Okuryazarlığının Yaygınlaştırılması
Projedeki Görevi: Araştırmacı Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2006-2008) Proje Durumu: Tamamlandı


4 - Eğitim teknolojileri ve materyal geliştirme yeterliklerinin belirlenmesi ve ilköğretim bölümü 4. sınıf öğrencilerinin bu yeterliklere ne derece sahip olduğunun araştırılması
Projedeki Görevi: Yönetici Destekleyen Kurum: BAP Başlangıç/Bitiş: (2004-2006) Proje Durumu: Tamamlandı
Yayınlar
Dergi Makalesi
SCI / SCI-Expanded / SSCI / AHCI Kapsamındaki Dergi
1.    Varank, Y., Yeni, S., & Gecu, Z. (2014). Effectiveness of Tablet PCs in the Classroom: A Turkish Case. REVISTA DE CERCETARE SI INTERVENTIE SOCIALA, 46, 22-36.
2.    Varank, İ., Adıgüzel, T., Erkoç, M. F., Büyükimdat, M. K., Aktaş, M., Cömert, Z., Yeni, S., & Esgin, E. (2014). Effectiveness of an Online Automated Evaluation and Feedback System in an Introductory Computer Literacy Course. Eurasia Journal of Mathematics Science andTechnology Education, 10(5), 395-402.
3.    Varank, I, (2011). Factors affecting in-service teachers` application-based educational technology and material development skills: A causal analysis of a Turkish case. The New Educational Review, 24(2), 293-304.
Diğer Uluslararası Hakemli Dergi
4.    Varank, İ., & İlhan, S. (2013). The effects of teachers’ educational technology skills on their classroom management skills.. Mevlana International Journal of Education, 3(4), 138-146.
5.    Varank I., (2009). Considering material development dimension of educational technologies: Determining competencies and pre-service teachers skills in Turkey. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 5(3), 119-125.
6.    Varank I, (2007). Effectiveness of quantitative skills, qualitative skills, and gender in determining computer skills and attitudes: A causal analysis.. The Clearing House, 81(2), 71-80.
7.    Varank I., (2006). A comparison of a computer-based and a lecture-based computer literacy course: A Turkish case. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 2(3), 112-123.
Diğer Ulusal Hakemli Dergi
8.    Varank, İ., & Akgül, A. (2013). Öğretmenlerin uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı özyeterlik algılarının öğrencilerin seviye belirleme sınavı (SBS) başarısı ile ilişkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 253-265.
9.    Varank, İ. & Ergün, S. S., (2009). Uygulamaya dayalı öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı becerileri ölçeği geliştirme. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 29, 173-185.
10.  Varank, I., Kuzucuoğlu, G., (2007). İşbirlikli öğrenmede birlikte öğrenme tekniğinin öğrencilerin matematik başarılarına ve işbirliği içinde çalışma becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 6(3), 323-332.
11.  Varank, I., & Tozoglu, D., (2006). Why are teachers resistant to change? Key issues and challenges in technology integration.. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 193-207.
12.  Varank, I, (2005). A research proposal to compare a computer-based and a lecture-based computer literacy course. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4).
13.  Varank, İ, (2005). Effectiveness of computers in the classroom and teachers’ training needs for successful integration of computers in education. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 79-71.
Konferans Sunumu
Uluslararası
1.    Varank, İ., Büyükimdat, M. K., & Erkoç, F. (2013, Haziran). Bilgisayar Tabanlı Bir Otomatik Değerlendirme ve Geribildirim Sistemi Modeli: ODES Örneği. 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
2.    Varank, İ. (2013, Haziran). Tablet PC in Education: A Literature Review. 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
3.    Varank, İ., Yeni, S., & Gecü, Z. (2013, Haziran). Öğrenme Yönetim Sistemi ve Tablet Bilgisayar Kullanımına İlişkin Öğrenci Görüş ve Önerileri. 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
4.    Varank, İ., Yeni, S., & Gecü, Z. (2013, Haziran). Üniversite Öğrencilerinin Derslerde Mobil Teknoloji Kullanımı ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. 7th International Computer & Instructional Technologies Symposium. Erzurum, Turkey.
5.    Varank, I., (2011, Eylül). New HPT Model: Helping to Improve Administration Capacity of Governmental Organizations (GO). 9th ISPI EMEA (Europe, Middle East, Africa) Conference.
6.    Varank, I.,& Ergun, S. S., (2008, Aralık). Eğitim teknolojisi ve materyal geliştirme yeterliliklerinin belirlenmesi. The 2008 IETC Annual Conference.
7.    Tozoglu, D., & Varank, I., (2004, Aralık). A model to design technology teacher training program. The 2001 SITE Annual Conference.
8.    Demirbilek, M., Tozoglu, D., & Varank, I., (2001, Aralık). Comparing different genres of the internet in educ. The 2001 AECT Annual Conference.
9.    Tozoglu, D., & Varank, I., (2001, Aralık). Technology explosion and its impact on education. The 2001 AECT Annual Conference.
10.  Varank, I., (2001, Aralık). The effects of computer training on Turkish teachers' attitudes toward computers and the effects of computer supported-lessons on Turkish students' reported motivation to lessons. The 2001 AECT Annual Conference.
11.  Varank, I., & Tozoglu, D., (2001, Aralık). Issues in integrating computers into classroom. The 2001 AECT Annual Conference.
12.  Varank, I., & Tozoglu, D., (2001, Aralık). Justification of technology teacher training. The 2001 SITE Annual Conference.
13.  Varank, I., & Kaya, I., (2000, Aralık). The effect of anchored vs. direct instruction on students' learning basic geographical concepts. The 2000 AECT Annual Conference.
Diğer
14.  Varank, I., & Ergun, S. S., (2005, Aralık). A research proposal to investigate to what extend in-service elementary teachers possessed educational technology and material development competencies, to what extend they believe these competencies are important and to what extend public schools have in. The 2005 IETC Annual Conference.
15.  Varank, I., & Tozoglu, D., (2001, Aralık). Issues in integrating computers into classroom. The 2001 AECT Annual Conference.
Kitap
1.    İhan Varank (Editör), . Etkili Öğretim Tasarımı (Çeviri). İstanbul: Bahçeşehir Ün. Yay..


Kaynak: http://www.yarbis.yildiz.edu.tr/ivarank/biblio/


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder