Günün Sözü

Gün var ay'ı besler. Ay var günü besler...

Ara

2 Ocak 2012 Pazartesi

Vefa Lisesi Öğrencilerinin Demografik Yapısı

               Toplum bireylerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere kurulan ve toplumsal açık bir sistem olan eğitim kurumu, ülkenin eğitilmiş nitelikli insan gücünü hazırlayan bir araçtır;  hem bireyin hem de  toplumun refah ve mutluluğunun sağlanmasında önemli bir yere sahiptir. Son yıllarda ülkelerin kalkınmışlık düzeyleri ifade edilirken, kişi başına düşen milli gelir yanında, ülkelerin sahip olduğu insan gücü oranları da önemli bir gösterge olarak dikkate alınmaya başlanmıştır. Eğitimin kalkınmanın en etkili araçlarından biri  olarak görülmesi nedeniyle, en değerli yatırımın insan kaynaklarına yapılan yatırım olduğu fikri de artık geniş ölçüde kabul görmektedir.

               Kurumlar girdi-çıktı ilişkisi nedeni ile çevreleriyle sürekli olarak etkileşim halindedirler. Kurum (okul) dışarıdan aldığı girdileri işleyip yeni bir şeyler üreterek dış çevreye vermektedir. Eğitim kurumlarının en önemli girdisi insan kaynağı (öğrenci) olarak görülmektedir. Öğrencinin okula katılmadan önceki birikimine ve okula  katıldıktan sonra buradaki gelişimine okulun verimliliğini artıran bir faktör olarak bakılmaktadır. Yetişmiş nitelikli insan, okulun verimliliğini artıran en temel öğedir.
Eğitimde ve öğretimde niteliğin yükseltilmesi, gelişen sosyal ve ekonomik ihtiyaçlara cevap verebilecek bir sistemin kurulması ile gerçekleştirilebilir. Aynı zamanda ekonomik ve sosyal gelişme hedeflerine ulaşması,  insan gücünün iyi yetiştirilmesi ve verimli kullanılması ile mümkündür.
Ülkemizde Anadolu liselerinin kuruluş amacını oluşturan iki neden bulunmaktadır. Birincisi, ülkenin yabancı dil bilen insan gücünü yetiştirmek ve ikincisi öğrencileri  akademik anlamda yükseköğretime hazırlamaktır.


           Yükseköğretimin getirileri tablo 1’de ifade edilmiştir. Burada belirtilen ekonomik, sosyal, toplumsal ve kişisel getiriler göz önüne alındığında, yüksek öğretime yatırım yapmanın gerekliliği ve bir ülke için önemi de kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.



Toplumsal

Kişisel

Ekonomik

Vergi gelirlerindeki artış
Yüksek kazanç düzeyi
Üretkenlikteki artış
İş bulmada kolaylık
Tüketimdeki artış
Yatırımda artış
İşgücü  esnekliğinin artışı
Daha iyi çalışma koşulları
Devletten beklenen mali desteğin azalması
Kişisel/mesleki hareketlilik
Sosyal
Suç oranında azalma
Daha sağlıklı ve uzun yaşam
Bağış ve topluma hizmette artış
Çocuklara daha iyi yaşam
Vatandaşlık bilincinin gelişmesi
Müşteri olarak daha iyi karar verme
Sosyal kenetlenme
Kişisel statünün yükselmesi
Teknolojiye uyum sağlama ve kullanma becerisinin  gelişimi
Daha fazla hobi, boş zaman etkinlikleri
                                                                             
                                                                                  Tablo 1. Yüksek Öğretimin Getirileri
                                      Kaynak: www.yok.gov.tr/egitim/raporlar/mart 2000.      


               Okulun girdi olarak öğrencilerinin niteliklerini bilmesi var olan kaynakların daha etkili kullanımı açısından önemlidir. Bu amaçla 2006-2011 arasında okulumuza kayıt olan öğrencilerin çeşitli değişkenler açısından elde edilen veriler aşağıda verilmiştir.


Sorular
2006-07
%
2007-08
%
2008-09
%
2009-10
%
2010-11
%
Genel Top.
%
1
Baba
Hiçbir Okul Mezunu Değil
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
İlkokul Mezunu
12
9
18
13
18
10
15
11
18
12
81
11
Ortaokul Mezunu
15
11
10
7
17
10
12
9
15
10
69
9
Lise Mezunu
36
26
51
40
52
29
45
32
48
32
232
31
Yüksekokul Mezunu
64
47
55
38
79
44
64
45
65
43
327
44
İleri Eğitim Görmüş(Master,Dr vb)
10
7
10
7
11
6
5
4
5
3
41
5
2
Anne
Hiçbir Okul Mezunu Değil
1
1
4
3
3
2
4
3
0
0
12
2
İlkokul Mezunu
21
15
33
23
34
19
27
19
27
18
142
19
Ortaokul Mezunu
7
5
11
8
20
11
12
9
16
11
66
9
Lise Mezunu
47
34
55
38
65
37
53
38
51
34
271
36
Yüksekokul Mezunu
57
42
37
26
53
30
41
29
50
33
238
32
İleri Eğitim Görmüş(Master,Dr vb)
4
3
4
3
3
2
4
3
7
5
22
3
3
Birey say
8 ve yukarı
3
2
1
1
2
1
3
2
0
0
9
1
6-7 kişi
7
5
8
6
10
6
9
6
5
3
39
5
4-5 kişi
101
74
114
79
123
69
105
74
103
68
546
73
3 kişi
26
19
21
15
43
24
24
17
40
26
154
21


2 kişi
0
0
0
0
0
0
0
0
3
2
3
1
4
ev
Kira
16
12
33
23
29
16
30
21
25
17
133
18
Kendimize Ait
111
81
107
74
145
81
104
74
120
79
587
78
Lojman
10
7
4
3
4
2
7
5
6
4
31
4
5
Oda Sayısı
Tek Oda
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
Tek Oda ve Salon
0
0
1
1
0
0
0
0
3
2
4
1
İki Oda ve Salon
37
27
44
31
51
29
41
29
45
30
218
29
Üç Oda ve Salon
82
60
80
56
103
58
86
61
81
54
432
58
Dört veya Daha Fazla Oda ve Salon
18
13
19
13
24
13
14
10
22
15
97
13
6
Isıtma
Soba
7
5
13
9
17
10
7
5
17
11
61
8
Kalorifer
61
45
58
40
1
1
0
0
0
0
120
16
Doğalgaz
69
50
73
51
160
90
134
95
134
89
570
76
7
Aylık Gelir
600-1200 TL
5
4
2
1
9
5
5
4
1
1
22
3
1200-2000 TL
5
4
10
7
15
8
16
11
6
4
52
7
2000-2400 TL
12
9
18
13
30
17
27
19
20
13
107
14
2400-3200 TL
27
20
28
19
23
13
38
27
39
26
155
21
3200+ ve daha fazlası
88
64
86
60
101
57
55
39
85
56
415
55
8
Baba
İşçi (toprak, sanayi)
16
12
16
11
24
13
29
21
16
11
101
13
Çiftçi (kendi toprağında)
0
0
0
0
0
0
1
1
2
1
3
1
Memur
35
26
34
24
41
23
44
31
44
29
198
26
Esnaf / Tüccar
18
13
21
15
50
28
33
23
39
26
161
21
Serbest Meslek (Dr.Avukat, Müh. Vb.)
68
50
73
51
63
35
34
24
50
33
288
38
9
Anne
Ev Hanımı
81
59
94
65
115
65
92
65
88
58
470
63
İşçi (toprak, sanayi)
2
1
0
0
6
3
2
1
11
7
21
3
Memur
39
28
30
21
41
23
30
21
33
22
173
23
Esnaf / Tüccar
0
0
1
1
5
3
4
3
5
3
15
2
Serbest Meslek (Dr.Avukat, Müh. Vb.)
15
11
19
13
11
6
13
9
14
9
72
10
10
Beraber
129
94
138
96
168
94
134
95
141
93
710
95
Boşanmış
8
6
6
4
10
6
7
5
10
7
41
5
11
Anne
Sağ
137
100
144
100
178
100
141
100
150
99
750
99
Vefat
0
0
0
0
0
0
0
0
1
1
1
1
12
Baba
Sağ
134
98
144
100
172
97
141
100
148
98
739
98
Vefat
3
3
0
0
6
3
0
0
3
2
12
2


Öğrenci Mevcudu
137
100
144
100
178
100
141
100
151
100
751
100
Anne
35 - 40 YAŞ
55
40
73
51
92
52
62
44
62
41
344
46
Baba
27
20
27
19
28
16
16
11
18
12
116
15
Anne
41 - 45 YAŞ
53
39
52
36
62
35
56
40
56
37
279
37
Baba
48
36
62
43
79
44
59
42
62
41
310
41
Anne
46 - 50 YAŞ
26
19
16
11
21
12
20
14
29
19
112
15
Baba
47
35
45
31
45
25
53
38
51
34
241
32
Anne
51 +  YAŞ
3
2
3
2
3
2
3
2
4
3
16
2
Baba
18
13
10
7
26
15
13
9
20
13
87
12
kardeş sayısı
tek çocuk
0
0
0
0
0
0
19
13
39
26
58
20
2 kardeş
0
0
0
0
0
0
84
60
89
59
173
59
3 kardeş
0
0
0
0
0
0
26
18
18
12
44
15
4 kardeş
0
0
0
0
0
0
6
4
4
3
10
3
5 kardeş
0
0
0
0
0
0
2
1
0
0
2
1
6 kardeş
0
0
0
0
0
0
3
2
1
1
4
1
7 kardeş
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
8 kardeş
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
9 kardeş
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
0
10 kardeş
0
0
0
0
0
0
1
1
0
0
1
1

Kaynak:
               HOŞGÖRÜR-GEZGİN,Vural ve Gamze “Ekonomik ve Sosyal Kalkınmada Eğitim” Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt:II Sayı:II http://efdergi.yyu.edu.tr/

               TÜRMEN-ERGÜN, Bekir ve Muammer “Türkiye´de Eğitim Planlaması ve Sorunları” http://w3.gazi.edu.tr/mergun/egtpln.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder